Vasemmistoliiton Uudenmaan Piirihallitus on asettanut minut ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa

29.10.2014

Jouni Linden työpaikallaan

Tiistaina 28.10. Vasemmistoliiton Uudenmaan piirinhallitus on asettanut kokouksessaan minut ehdokkaaksi ensi vuoden kevään eduskuntavaaleissa.

Eduskuntavaalin ehdokkaaksi minua ehdotti valitsijayhdistys, jossa on niin Lohjalaisia kun Karkkilalaisia Vasemmistoliiton jäseniä. Valitsijayhdistyksen alulle laittajia olivat Metalliliiton jäseniä. Keskustelu ehdokkuudesta lähti tarpeesta saada ammattiyhdistysliikkeen edustajia ehdolle eduskuntavaaleissa.

Olen huolissaan siitä että liian moni työläinen ja työtön jää nukkumaan vaalien aikana. Tämä näkyy mielestäni myös eduskunnan kokoonpanossa, siellä on liian vähän niitä jotka tuntevat tavallisen ihmisen arkea ja liian paljon sellaisia jotka ovat siitä vieraantuneita. Eduskunnan päätökset vaikuttavat meidän kaikkien arkeen, siksi sinne tarvitaan lisää niitä jotka tietävät mitä on elämä arjessa.

Ammattiyhdistystoiminnassa minulla on monia luottamustehtäviä. Olen Lohjan Metallityöväen ammattiosasto 8:n puheenjohtaja, SAK:n Lohjan paikallisjärjestön varapuheenjohtaja, Metalliliiton Liittovaltuuston jäsen ja työpaikallani toimin pääluottamusmiehenä. Kunnallisia luottamustehtäviä minulla on Rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsenyyden lisäksi Lohjan kaupungin 2. varavaltuutettu.

Jouni Linden

Puh: 050 3404233