Esittely

Tältä sivulta löydät.

Henkilöesittelyn - Harrastukset - Luottamustehtävät - Yhteystiedot.

Henkilöesittely:

Olen syntynyt syyskuun 28 päivä Lohjalla vuonna 1966, minulla on yksi nuorempi sisko.  Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin ja vietin Nummentaustalla. Asun nyt Vappulassa rivitalossa. Perheeseeni kuuluu tyttäreni lisäksi avovaimoni ja hänen poikansa.

Koulutukseltani olen levyseppä-hitsaaja. Kesäkuussa 1984 aloitin työt Constructor Finland Oy:ssa, joka silloin toimi nimellä Kasten Varastotekniikka Oy, Kasten nimellä yritys myös nykyään paremmin tunnetaan. Työskentelin siellä 32 vuotta, joista 16 toimin pääluottamusmiehenä.

Töiden päätyttyä siellä kesällä 2016 aloitin opiskelut nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi Kanneljärven Opistolla.

Valmistuin tammikuussa 2018. Kun valmistuin sain töitä ohjaajana Lohjan Klubitalolla.

Ammattiyhdistystoimintaan lähdin mukaan -90 luvun alussa kun kiinnostuin Metalliliiton toiminnasta, sen jälkeen olen toiminut monissa tehtävissä mm. nuorisovastaavana, opintovastaavana, sihteerinä, kymmenen vuotta ammattiosaston puheenjohtajana ja Metalliliiton liittovaltuuston jäsenenä.

Tällä hetkellä olen SAK:n Lohjan paikallisjärjestön puheenjohtaja.

Metalliliiton liittokokous vaaleissa keväällä 2008 sain 96 ääntä ja lähes tuplasin neljän vuoden takaisen äänimääräni. Tämän äänestäjien luottamuksen ansiosta olin edustajana keväällä metalliliiton liittokokouksessa, jossa minut valittiin metallin liittovaltuuston jäseneksi kaudelle 2008-2012.

Vuoden 2012 liittokokousvaaleissa sain 137 ääntä, joka oli Uudenmaan vaalipiiriissä Metallin Vaikuttajien vaaliliiton suurin äänimäärä. Liittokokouksessa minut valittiin jatkamaan Metalliliiton liittovaltuustossa toisen kauden.

Vuoden 2016 vaaleissa sain 118 ääntä ja minut valittiin liittovaltuuston varajäseneksi. Näiden vaalien tuloksella pääsin osallistumaan myös Metalliliiton ylimääräiseen liittokokoukseen jossa päätettiin Teollisuusliiton perustamisesta sekä Teollisuusliiton ensimmäiseen liittokokokseen.

Kunnallisvaaleissa on ollut monesti, vuonna 2004 sain 50 ääntä ja vuonna 2008 sain 75 ääntä. Olen ollut  kaudella 2008-2012 Lohjan kaupunginvaltuuston 1. varajäsen ja opetuslautakunnan ja suomenkielisen jaoston jäsen.

Syksyn 2012 kunnallisvaaleissa sain 88 ääntä, jotka riittivät 2. varavaltuutetun paikkaan tiukassa kisassa. Kaudelle 2013-2016 minut valittiin ympäristö- ja rakennuslautakuntaan.

Keväällä 2015 olin ehdolla kansanedustajaksi ja sain vaaleissa 617 ääntä.

Vuoden 2017 kuntavaaleissa sain 85 ääntä, ne riittivät 1. varavaltuutetun paikkaa. Kaudelle 2017-2021 minut valittiin palvelutuotantolautakuntaan.

Harrastukset:

Ay-toiminnan ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen eri muotojen lisäksi harrastan kirjoittamista, kotisivujen tekemistä, musiikin kuuntelua ja karaokea (omaksi iloksi ja muiden harmiksi).

Luottamustehtävät:

SAK:n Lohjan paikallisjärjestön puheenjohtaja ja kotisivuvastaava.

Palvelutuotantolautakunnan jäsen.

Vasemmistoliiton Lohjan osaston johtokunnan jäsen ja kotisivuvastaava.

SSO:n edustajiston jäsen

Luottamustehtäviä vuosien varrelta:

AY: Pääluottamusmies (16 vuotta), Metalliliiton liittovaltuuston jäsen (8 vuotta), Metallin seuturyhmän puheenjohtaja, työhuonekunnan puheenjohtaja (16 vuotta), Aluetoimikunnan jäsen, SAK:n paikallisjärjestön puheenjohtaja, SAK:n Uudenmaan aluetoimikunnan jäsen, työsuojeluasiamies ja Ammattiosasto: puheenjohtaja (10 vuotta), kotisivuvastaava, jäsenhuoltaja, sihteeri, opintosihteeri, nuorisovastaava.

Yhteiskunta: Palvelustuotanto lautakunnan jäsen, Rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsen, opetuslautakunnan jäsen (8 vuotta), Lohjan kaupungin valtuuston varajäsen, perusturvalautakunnan varajäsen, sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan varajäsen, Suur -Seudun osuuskaupan edustajiston jäsen, Eduskunta vaaliehdokas ja vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja.

Kuva: Mikko T Helminen

Yhteystiedot: