Esittely

Tältä sivulta löydät.

Henkilöesittelyn - Harrastukset - Luottamustehtävät - Yhteystiedot.

Metallimies -> Luottamusmies -> Virkamies

Henkilöesittely:

Olen syntynyt syyskuun 28 päivä Lohjalla vuonna 1966, minulla on yksi nuorempi sisko.  Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin ja vietin Nummentaustalla. Asun nyt Voudinpuistossa kerrostalossa. Perheeseeni kuuluu tyttäreni lisäksi avovaimoni ja hänen poikansa.

Koulutukseltani olen levyseppä-hitsaaja. Kesäkuussa 1984 aloitin työt Constructor Finland Oy:ssa, joka silloin toimi nimellä Kasten Varastotekniikka Oy, Kasten nimellä yritys myös nykyään paremmin tunnetaan. Työskentelin siellä 32 vuotta, joista 16 toimin pääluottamusmiehenä.

Töiden päätyttyä siellä kesällä 2016 opiskelin nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi Kanneljärven Opistolla.

Valmistuin tammikuussa 2018. Kun valmistuin sain määräaikaisen työn ohjaajana Lohjan Klubitalolla.

Syksyllä 2019 työskentelin hetken vapaa-ajanohjaajana Valtion kodeilla.

Lokakuussa 2019 aloitin nykyisessä työssäni Lohjan työ- ja elinkeinotoimistossa asiantuntijana.

Ammattiyhdistystoimintaan lähdin mukaan -90 luvun alussa kun kiinnostuin Metalliliiton toiminnasta, sen jälkeen olen toiminut monissa tehtävissä mm. nuorisovastaavana, opintovastaavana, sihteerinä, kymmenen vuotta ammattiosaston puheenjohtajana ja Metalliliiton liittovaltuuston jäsenenä.

Tällä hetkellä olen SAK:n Lohjan paikallisjärjestön puheenjohtajana sekä SAK:n Uudenmaan aluetoimikunnan varajohtajana.

Metalliliiton liittokokous vaaleissa keväällä 2008 sain 96 ääntä ja lähes tuplasin neljän vuoden takaisen äänimääräni. Tämän äänestäjien luottamuksen ansiosta olin edustajana keväällä metalliliiton liittokokouksessa, jossa minut valittiin metallin liittovaltuuston jäseneksi kaudelle 2008-2012.

Vuoden 2012 liittokokousvaaleissa sain 137 ääntä, joka oli Uudenmaan vaalipiiriissä Metallin Vaikuttajien vaaliliiton suurin äänimäärä. Liittokokouksessa minut valittiin jatkamaan Metalliliiton liittovaltuustossa toisen kauden.

Vuoden 2016 vaaleissa sain 118 ääntä ja minut valittiin liittovaltuuston varajäseneksi. Näiden vaalien tuloksella pääsin osallistumaan myös Metalliliiton ylimääräiseen liittokokoukseen jossa päätettiin Teollisuusliiton perustamisesta sekä Teollisuusliiton ensimmäiseen liittokokokseen.

Kunnallisvaaleissa on ollut monesti, vuonna 2004 sain 50 ääntä ja vuonna 2008 sain 75 ääntä. Olen ollut  kaudella 2008-2012 Lohjan kaupunginvaltuuston 1. varajäsen ja opetuslautakunnan ja suomenkielisen jaoston jäsen.

Syksyn 2012 kunnallisvaaleissa sain 88 ääntä, jotka riittivät 2. varavaltuutetun paikkaan tiukassa kisassa. Kaudelle 2013-2016 minut valittiin ympäristö- ja rakennuslautakuntaan.

Keväällä 2015 olin ehdolla kansanedustajaksi ja sain vaaleissa 617 ääntä.

Vuoden 2017 kuntavaaleissa sain 85 ääntä, ne riittivät 1. varavaltuutetun paikkaa. Kaudelle 2017-2021 minut valittiin palvelutuotantolautakuntaan.

Vuoden 2021 kuntavaaleissa sain 62 ääntä, se riitti tällikin kertaa 1. varavaltuutetun paikkaa. Kaudelle 2021-2025 minut valittiin Lasten, nuorten ja perheiden lautakuntaan.

Jouni Linden ja Li Andersson

Harrastukset:

Ay-toiminnan ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen eri muotojen lisäksi harrastan kirjoittamista, kotisivujen tekemistä, musiikin kuuntelua, matkustelua ja karavaanri elämää.

Michael Monroe ja Jouni Linden

Luottamustehtävät:

Vasemmistoliiton Lohjan osaston puheenjohtaja ja kotisivuvastaava.

Lasten, nuorten ja perheiden lautakuntan  jäsen

SSO:n edustajiston jäsen

Lohjan Kubitalon hallituksen jäsen

Luottamustehtäviä vuosien varrelta:

AY: Pääluottamusmies (16 vuotta), Metalliliiton liittovaltuuston jäsen (8 vuotta), Metallin seuturyhmän puheenjohtaja, työhuonekunnan puheenjohtaja (16 vuotta), Aluetoimikunnan jäsen, SAK:n paikallisjärjestön puheenjohtaja, SAK:n Uudenmaan aluetoimikunnan jäsen ja varapuheenjohtaja, työsuojeluasiamies ja Ammattiosasto: puheenjohtaja (10 vuotta), kotisivuvastaava, jäsenhuoltaja, sihteeri, opintosihteeri, nuorisovastaava.

Yhteiskunta: Palvelustuotanto lautakunnan jäsen, Rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsen, opetuslautakunnan jäsen (8 vuotta), Lohjan kaupungin valtuuston varajäsen, perusturvalautakunnan varajäsen, sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan varajäsen, Suur -Seudun osuuskaupan edustajiston jäsen, Eduskunta vaaliehdokas ja vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja, Lohjan Klubitalon hallituksen jäsen.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.