Älä heitä ääntäsi hukkaan, Metallin vaaleissa

Metalli liittokokousvaalien ennakkoäänestys päättyi perjantaina 16.3., ennakkoon äänesti 59 278 jäsentä eli noin 39 prosenttia äänioikeutetuista. Yli puolet jäsenistä on siis vielä äänestämättä, kuulutko sinä heihin?

Oletko tarkoituksella jättänyt äänestämisen uurnavaaliin vai unohtuiko ennakkoäänestys kuori eteisen pöydälle vai menkö koko juttu ohi? Oli miten oli, uurnavaalissa sinulla on vielä vaikuttamisen mahdollisuus. Ammattiosasto järjestää uurnavaalitilaisuudet Metallituvalla sunnuntaina 25.3. kello 15.00–17.00 ja tiistaina kello 14.00–16.00, lisäksi monilla työpaikoilla on äänestys mahdollisuus. Lisätietoa äänestyspaikoista ja myös ehdokkaista löydät ammattiosaston kotisivulta www.metalli8.net. Muista ottaa äänestyspaikalle mukaan 21.3. Metalliliitosta lähetetty todistus äänioikeudestasi uurnavaaleissa, vain sen kanssa voit äänestää.

Vieläkö mietit miksi tai ketä äänestäisi? Liittokokousvaalit ovat metallityöläisen kannalta ne tärkeimmät vaalit, sillä liittokokous linjaa seuraavan neljän vuoden toiminnan, lisäksi liittokokouksessa valitaan liiton hallinto Liittotoimikuntaan ja liittovaltuustoon valittavat henkilöt päättävät neuvotteluista ja siitä millaiset sopimukset hyväksytään. Äänestä siis ehdokasta jonka uskot parhaiten tuovan liittokokouksessa ja mahdollisesti myös hallinnossa esille sinulle tärkeitä asioita.

Älä siis heitä ääntäsi hukkaan, vaan äänestä!

Jouni Linden

Metalli 8 puheenjohtaja