Valitse Vaikuttaja

Jouni Linden: Valitse Vaikuttaja

Mitä asioita Metallityöväen liiton edunvalvonnassa haluat muuttaa?

Metalliliiton pitää tulevaisuudessa asettaa selkeä tavoitteet neuvotteluihin lähdettäessä ja ajaa jäsentensä etujen ja palkkauksen parantamista. Metallin ei pidä periä työttömiltä jäsenmaksua myöskään tulevaisuudessa. Liittofuusioita ei pidä tehdä vain suuruuden vuoksi, vaan niistä pitää olla hyötyä jäsenten edunvalvonnassa. Hallituksen esittämien pakkolakien edessä ei pidä nöyrtyä ja antaa periksi!

Lyhyt, vapaamuotoinen esittely

Olen pitkän linjan Vaikuttaja. Olen työskennellyt metallialalla yli 30 vuotta, joista 25 vuotta olen ollut erilaisissa luottamustehtävissä. Tärkeimpiä luottamustehtäviäni: pääluottamusmiehenä 15 vuotta, ammattiosaston toimikunnassa 25 vuodenaikana olen toiminut mm. puheenjohtajana 10 vuotta, lisäksi olen ollut kahden liittokokouskauden ajan Metallin liittovaltuuston jäsen.

Ammattiosaton puheenjohtajan olen pyrkinyt panostamaan tiedottamiseen, jäsenkirjeen ja kotisivujen muodossa.

Liittokokouksissa ja liittovaltuustossa olen käyttänyt aktiivisesti puheenvuoroja ja tehnyt esityksiä liiton toimintaan ja tavoitteisiin.

Keväällä 2015 olin ehdolla eduskuntaan teemoilla: teollisuus, työllisyys, toimeentulo. Sain vaaleissa reilut 600 ääntä.