Vientiliittojen mahdollinen fuusio, mahdollisuus vai uhka?

Länsi-Uusimaa lehdessä 21.3. olleessa jutusta Metalli 8 Vaikuttajien vaalistartista kertovaan juttuun oli pääsyt pieni virhe koskien vientiliittojen mahdollista fuusiota. Metalli-, Puu-, paperi- ja TEAM:n liittojen mahdolliseen fuusioon suhtaudun epäillen. Jos se toteutetaan sen pitää parantaa jäsenten edunvalvontaa, eikä olla vain suuruuden tavoittelua. Suuruudessa on tietäkin etunsa, mutta niin Sähkö- kuin Auto ja kuljetusalojen liitto ovat hyvä osoitus miten pienkin liitto voi tehokkaasi ja näkyvästi ajaa jäsentensä etuja. Mahdollisesta liittofuusiosta pitää saada lisää tietoa ennen kuin lopullisen päätöksen sen toimivuudesta voi tehdä.

Nyt on kuitakin Metallin jäsenten oltava aktiivisia ja äänestettävä Metallin liittokokousvaaleissa. Näissä vaaleissa kannattaa äänestää omilla aivoilla ajattelevaa ja jäseniä kuuntelevia Vaikuttajia joka varmasti toivat liittokokouksessa jäsenistön parhaaksi.

Jouni Linden

Metallin liittovaltuuston Jäsen